domingo, 12 de mayo de 2013

Praha

La setmana passada vaig estar de vacances a Praga (Praha en txec) i va ser una passada. Un lloc molt recomanable tant per la seva Història com per la seva gent. Allà vaig poder visitar Petrín, Hrad, Mala Strana, Karluv Most, una exposició de cartells d'Alfons Mucha... i al costat del riu Moldava (Vltava) asseure'm a un bar des d'on vaig poder dibuixar una panoràmica de Petrín amb la seva torre (Petrínská rozhledna) i de les cases de la ribera del riu.
A més, vaig poder passar dos dies a Ceské Budejovice, bressol de la Budweiser, d'on vaig poder fer també un dibuix dels edificis del casc antic.
Tot i que el dibuix el vaig començar al parc de l'altre costat del riu, aviat va començar a fer-se fosc i vaig optar per anar al bar de l'hotel, on vaig acabar el dibuix i, entre cervesa i cervesa, vaig animar-me i vaig començar a dibuixar esbossos al meu quadern.
 
 


En tot això, i quan ja portava un litre de cervesa a sobre, una de les dues cambreres del bar se'm va acostar per que li ensenyés el que dibuixava. I la veritat és que li va dever agradar, perquè al poc temps la seva amiga em va fer arribar aquets missatge
 


 No, d'acord, potser no era el missatge que més m'hagués agradat rebre de dues cambreres txeques de 20-25 anys, però he de dir que va ser tot un repte dibuixar anant mig taja aquelles dues noies. Del dibuix de Nikol no en tinc cap document gràfic, però vaig poder fer una foto amb el mòbil del dibuix de l'Elis perquè jutgeu si valia la pena o no fer l'esforç.


Imagino que els va dever agradar, perquè al final em varen convidar a una darrera cervesa. Cervesa txeca, evidentment.

No hay comentarios: